Формування готовності вчителів хімії до роботи з обдарованими учнями - 26 Листопада 2015 - Обдарована учнівська молодь Сумщини
Середа, 29.03.2017, 21:59
Вітаю Вас Гість | RSS

Обдарована учнівська молодь Сумщини

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
Календар
«  Листопад 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Головна » 2015 » Листопад » 26 » Формування готовності вчителів хімії до роботи з обдарованими учнями
12:20
Формування готовності вчителів хімії до роботи з обдарованими учнями

на головну resultМайже десять років поспіль на базі кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка проводиться обласний семінар-практикум для вчителів хімії, які працюють з інтелектуально-обдарованою молоддю та у класах хіміко-біологічного профілю, за темою «Готовність учителів хімії до реалізації практичної складової поглибленого вивчення предмета та підготовки школярів до інтелектуальних змагань». Не виключенням став і цей рік. Так, відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2015 рік, 11 листопада 2015 року відбулося чергове заняття з уже досвідченими учителями-хіміками.

Зміст першого заняття на семінарі передбачав розв’язок комбінованих задач олімпіадного рівня з неорганічної хімії. Для його проведення було запрошено Скляра Анатолія Михайловича, доцента кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, кандидата хімічних наук. Досвідчений викладач запропонував учителям задачі, розв’язок яких передбачав застосування знань хімії елементів та умінь розв’язувати системи математичних рівнянь. Це є досить актуальним, оскільки шкільна програма з хімії рівня стандарту (у Сумській області такий рівень домінує) не передбачає виконання завдань подібного рівню та змісту.

Відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти (затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392), з 2015-2016 навчального року в 7 класі хімія викладається за програмою, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585. Нею передбачено виконання навчальних проектів експериментального плану, а саме: «Дослідження змін концентрації вуглекислого газу в класній кімнаті під час занять», «Дослідження якості води з різних джерел», «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води» тощо. А тому, головний акцент під час практичної складової семінару було поставлено саме на ознайомлення та відпрацювання методик експерименту, які доцільно використовувати під час виконання проекту. Так, для проведення заняття з кількісного аналізу води було запрошено Пономарьову Людмилу Миколаївну, старшого викладача кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, кандидата хімічних наук. Під її керівництвом учителі досліджували воду «Миргородська», «Лужанська», «Поляна квасова», «Свалява»; визначали тимчасову (карбонатну) та загальну жорсткість води, жорсткість води за Кальцієм та Магнієм, а також за допомогою рН-метра вимірювали її рН (водневий показник).

Практичну роботу з визначення оцінки фізичних та хімічних показників води (органолептичні та хімічні методи оцінки якості води) проводили Коростіль Лідія Анатоліївна, доцент кафедри методики початкової та природничо-математичної освіти Сумського ОІППО, кандидат педагогічних наук та Метейко Алла Володимирівна, методист хімії Сумського ОІППО. Під час заняття було відпрацьовано методику визначення прозорості, колірності та запаху води о. Чехова, річок Псел і Сумки та води з під крану ВНЗ; досліджено зразки на вміст нітритів, амоніаку, хлоридів сульфатів та Феруму; виконано роботу з дослідження концентрації вуглекислого газу в повітрі.

За результатами роботи учасникам семінару надано методичні рекомендації.

Обласний семінар-практикум є постійнодіючим, але його актуальність невичерпна. Він дає змогу вчителю ознайомитись з сучасними методиками дослідження речовин; відпрацювати власні навички хіміка-експериментатора, попрацювавши з обладнанням, яке найчастіше у шкільних кабінетах хімії відсутнє; поспілкуватися з колегами-однодумцями, викладачами вищої школи і «підживитися» їх знаннями, емоціями, успіхами; зустрітися зі своїми учнями – тепер студентами і майбутніми педагогами.

{gallery}Новини/2015/11/12/novost1{/gallery}

Переглядів: 388 | Додав: Alex | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz